Større sikkerhed med nye Kel-Berg gardintrailer

der er godkendt til 35 tons gods, truckbeslag og Code XL

Lastas kan tilbyde som den eneste på markedet en 4 akslet gardintrailer der er godkendt til 35 tons gods. Kel-Bergs 4 akslet gardintrailer der er XL-godkend, kan køre med op til 35 tons gods uden yderligere lastsikring. Traileren er desuden udrustet med truckbeslag til transport af en medbringertruck. For at opnå XL-godkendelse skal traileren have særlig forstærket forsmæk, gardiner og bagdøre.  

Traileren har tre forskydelige sidestolper med bræddeholdere og 24 brædder i hver side, der løber i tagvange i slagfaste plastruller med stålkuglelejer, der låses i faste positioner under kørsel. Bunden er af 9.000 kg hårdttræsplanker med omega profil som er er godkendt til 9 tons truck. Selv om traileren er XL-godkendt, og godset derfor ikke nødvendigvis skal surres, er der monteret lastsikring af 4 stk. binderinge i for- og bagende, 13 sæt 2,5 tons binderinge i kantskinne og 3 x 6 stk. 80 x 50 mm sokler der flugter på tværs. Der er også mulighed for at få monteret Flex-Strap systemet, der gør det nemt for chaufføren at lastsikrer lasten med fleksibel stropper.

Der er flere løsninger på gardinlukning af traileren fra standart til bl.a. speed oplukning, som er monteret på alu-profiler med rulleleje i top og i bund, så chaufføren ved hjælp af et par håndtag i venstre side hurtigt kan åbne og lukke presenningen. Traileren har skydetag med 70% åbning monteret på kraftige forbukkede alumuniums vangere. Vridnings stabil forvange, samt opklapbar bagvange, monteret med gasfjedre. Bagvange følger med frem og kan låses i åben stilling.

Kel-Berg gardintrailer er med 4 stk. 9 tons SAF- eller BPW-aksler med skive- eller tromlebremser og original SAF- eller BPW-luftaffjedring samt hæve-/sænk ventil. Man kan frit vælge lift aksler på alle aksler samt selvstyrende aksel på 4. aksel eller mekanisk tvangsstyring af den bageste aksel.

Chassis er et letvægtschassis med længdevanger opsvejst i I-profil, St. 53.2 med stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis. Chassiset er KTL lakeret, som giver en 100% dækning og dermed effektiv rustbeskyttelse på selv meget detaljerede og delvist lukkede emner. Coatingen foregår ved at emnet nedsænkes i et kar, hvor elektricitet sikrer en præcis og ensartet lagtykkelse.