Erik Moldt i Broager har netop fået deres 2 nye DAF´er leveret

Erik Moldt i Broager har fået leveret to nye DAF FTG XF105.460 6x2 med luftaffjederet Super Space Cab førerhus fra Lastas Trucks Danmark A/S.

Trækkeren er udstyret med DAF’s Euro 5 MX-motor, der yder hele 460 hk (340 kW) ved 1500-1900 omdr./min. Drejningsmomentet er på 2300 Nm ved 1000-1410 omdr./min. Motoren er 6-cylinderet og har en volume på 12,9 liter. Køretøjet er udstyret med en 16-trins og MX- motorbremse. Desuden har den Anti-Slip-Control for at have bedre styr på køretøjet under alle forhold, ABS, ESB, SMR (Schlepp Moment Regelung) og Brake Assist funktioner. Udvendigt har Erik Moldt valgt at få en fast tagspoiler og sidespoilere monteret. Desuden er der integrerede lysenheder på førerhustagets hjørner. Hver enhed indeholder to spotlys og to spotlys på taget. Indvendigt i førerhuset har chaufføren et Super Air førersæde med pneumatisk styret lændestøtte og integreret nakkestøtte. Passagersædet er et Comfort air- typen med luftaffjedret sæde og pneumatisk lændestøtte samt integreret nakkestøtte. Sovekabinen er udstyret med både en over-og underkøje – for ekstra komfort er underkøjen 15 cm tyk og med pocketfjedre. For at lette adgangen til overkøjen, er der monteret trin.Under underkøjen er der monteret køleskabsskuffe på 42 liter og i siderne er der, til opbevaring, åbne lufttætte bokse på 150 liter med adgang udefra. Derudover er der en åben boks på 25 liter med flaskeholdere. Desuden er vognen udstyret med vand-til-luft supplerende kabinevarmer og aircondition med recirkulation. Universelt FMS (Fleet Management System), fartpilot og hastigheds-begrænserindstilling til 85 km/t. Lars Kristensen, Erik Moldt skal anvende sine nye vogne til at køre til Sverige for JN-spedition. JN-spedition kører hovedsaglig med levnedsmidler. Erik S. Moldt har valgt DAF, fordi de efter deres mening har det bedste førerhus, med den opbygning, som de har valgt. På turene til Sverige og det øvrige Norden kører virksomheden udelukkende med danske chauffører, og når de skal være væk i en uge ad gangen, er det vigtigt, at komforten er i orden, siger Lars Kristensen. I alt har firmaet nu 7 DAF´er og er vældig tilfredse med trækkerne. Desuden har de i alt 13 forvogne + anhænger, som især anvendes til kørsel i byggebranchen, slutter Lars Kristensen. Vi takker for handelen, og ønsker Erik Moldt tillykke med de 2 leverede trækkere samt held og lykke i fremtiden